niedziela, 15 grudnia 2013

BANKSY - 31 dni projektu “Better Out Than In” w Nowym Jorku


Day 1: The Street Is In Play
Praca zrobiona w Chinatown w  Nowym Jorku, która przedstawia dwóch dzieciaków w ciuchach z XX wieku, którzy sięgają po puszkę sprayu ze znaku Graffiti Is A Crime.

Day 2: This is My New York Accent…normally I write like this
Praca znajduje się w Westside w Nowym Jorku.

Day 3: Dog Peeing on Fire Hydrant in “You Complete Me”
Praca znajduje się w Midtown w Nowym Jorku – sikający na hydrant pies z dopiskiem You Complete Me…

Day 4: OCCUPY! The Musical



Prace powstałe w trzech różnych miejscach: Delancey, Bushwick oraz Williamsburg. Na stronie internetowej brytyjskiego artysty pojawiła się też informacja, że to dopiero początek 
„Broadway Makeover”.

Day 5: 3-D Mobile Waterfall on Inside of Truck Touring Daily


Praca  przedstawia samochód dostawczy z graffiti po boku przekształcony w mobilny ogród z tęczą i wodospadem

Day 6: Rebel Rocket Attack


Banksy kręci amatorski film z Talibami atakującymi bliżej niezidentyfikowany obiekt latający.

Day 7: Battle to Survive a Broken Heart in Brooklyn


Praca ''Bandage Heart'', która przedstawia balonika w kształcie serca z mnóstwem plastrów

Day 8: Fake Plato Quote in Greenpoint 
 Banksy na drzwiach w Greenpoint na Brooklynie pisze fałszywy cytat, który przypisuje greckiemu filozofowi Platonowi. Właściwe to cytat Banksiego. Czyli ma teorie na to, że można pisać dowolone głebokie zdania (przemyślenia) dodając na końcu nazwisko zmarłego filozofa.

Day 9: Night Vision Horses on Truck and Car in the Lower East Side

Praca nosi tytuł ''Crazy Horse'' i została zrobiona na Lower East Side. Pokrywa nie tylko ścianę, ale i stojący samochód.

Day 10: Beaver with Downed No Parking Sign in East New York

Praca przedstawia grafikę nawiązującą  do bobra – zwierzę te przewraca słup ze znakiem, na którym widnieje napis ''No Parking''.

 Day 11: Silence of the Lambs Slaughterhouse Truck


Banksy wynajął wóz z paką na zwierzęta przewożone do rzeźnika i wstawił tam… maskotki zwierząt wiezionych na rzeź, krowy, kury, owce, które wydają odgłosy rozpaczy.



Day 12: Concrete Confessional at Cooper Union

Praca zrobiona na Manhattanie. Przedstawia  betonowy konfesjonał, a w nim umieszczoną grafikę prezentującą księdza. 

Day 13: Spray Art for Sale Ignored in a Stall at Central Park
Tym razem wsytawa w małym sklepiku położonym w okolicy Central Parku w Nowym Jorku. Projekty kosztowały po 60 dolarów za sztukę.Wynika z tego, że większość ludzi przeszła obojętnie obok tego stoiska. Tylko trzy osoby pozwoliły sobie na zakup, nieświadome, że w rękach trzymają oryginał. Bansky poinformował, że był to jednorazowy ruch i w najbliższym czasie na pewno się on nie powtórzy.


Day 14: What We Do in Life Echoes for Eternity

Praca z napisem "To, co robimy w życiu, odbija się echem w wieczności", którą jakiś człowiek zaczyna ścierać na ścianie. Cytat z Maximus'a w Gladiatorze, który jest odmianą z oryginałem przez Marka Aureliusza, cesarza rzymskiego i filozofa, który powiedział: "Co my teraz echem w wieczności."



Day 15: Twin Towers Tribute in Tribeca

Banksy oddał hołd ofiarom ataków terrorystycznych z 11 września 2001.Na poniższych fotografiach znajdziemy szablon dwóch wież World Trade Center z kwiatkiem na jednej z nich, który przypomina wybuch jaki miał miejsce 12 lat temu po tym jak wleciał w nią samolot.


Day 16: Shoe Shine, Ronald McDonald’s with Enormous Shoes in the Bronx
Praca przedstawia rzeźbę Ronalda McDonalda z wielkimi brudnymi butami klauna, który czeka aż biedny chłopak wyczyści je na pełen połysk. Rzeźba ta pojawiła się na Bronxie, przed jedną z restauracji. Według zapowiedzi ma ona krążyć przez najbliższy tydzień i pojawiać się przy różnych restauracjach McDonaldsa.


Day 17: Japanese Footbridge Scene in Bed Stuy

Praca zatytułowana ''Geisha Girls''. Dwie gejsze, które umieszczono w takim miejscu, że odnosimy wrażenie, jakby właśnie spotkały się na moście.

Dodadtkowo tego dnia, Banksy na swojej stronie umieścił coś takiego dopiskiem - ''I don’t read what i believe in the papers''

Day 18: Banksy x Os Gemeos Open Air Gallery Under the High Line in Chelsea

Banksy wspólnie z brazylijskimi bliźniakami Os Gemeos  stworzyli razem dwa ogromne obrazy, na których widzimy tłum ludzi i osamotnioną jednostkę wyróżniającą się na tle innych, drugi obraz to przeciwieństwo pierwszego, ale zrobiony na tym samym patencie.




Day 19: Staten Island

Praca na Staten Island w Nowym Jorku. To kolejny krótki filmik gdzie na samym początku widzimy dziurę, z której wychodzą mrówki… a później już wszystko jasne.



Day 20: “Hammer Boy” on the Upper West Side
Praca zrobiona na Upper West Side w Nowym Jorku. 
''Hammer Boy'' przedstawia chłopca z wielkim młotem, czyli brytyjski artysta znowu porusza problem wykorzystywania nieletnich do pracy.



Day 21: Ghetto 4 Life in the South Bronx
Praca znajduje się na Bronxie nosi nazwę ''Ghetto 4 Life''.
Mały chłopiec, którego można uznać za początkującego graficiarza i lokaja, podającego mu puszki ze sprayem. Jest to bardzo ciekawe zestawienie, dwóch diametralnie różniących się od siebie światów



Day 22: Urban Sphinx in “Everything Except the Kitchen Sphinx”

Praca o nazwie ''Kitchen Sphinx'', przedstawia Sfinksa z Gizy w skali 1:36 zrobionego z kamieni. Oprócz tego  jest też ostrzeżenie, żeby nie pić i nie zachłysnąć się wodą Arab Spring.



Day 23: “Today’s art has been cancelled due to police activity”

Tego dnia Banksy na Instagramie poinformował:
''Dzisiejsza sztuka została odwołana z powodu działalności policyjnej."
Pogłoski o jego aresztowaniu, okazały się fałszywe.


Day 24: Waiting in vain…at the door of the Hustler Club
Praca  ''Waiting in Vain… at the door of the club'' przedstawia gościa w garniaku z kwiatami, który jak widać czeka już sporo czasu pod wejściem do Hustler Club.



Day 25: Grim Reaper in Bumper Car “Brace Yourself”

Praca ''Grim Reaper'', czyli Ponury Żniwiarz. Jeździ on na elektrycznym samochodziku, charakterystycznym dla wesołych miasteczek. Trzeba przyznać, że zdecydowanie dopisuje mu humor.




Day 26: “The Grumpier You Are The More Assholes You Meet.”
Banksy umieścił napis na jednej z ciężarówek w Nowym Jorku. W ten spsosób umoralniając kierowców, którzy są źli, nerwowi i wszystko ich irytuje. Im bardziej są sfrustrowani tym więcej na swojej drodze spotkają dupków.

Day 27: “This Site Contains Blocked Messages” in Greenpoint

Kolejna praca to napis na murze ''Blocked Messages''.


 Brytyjczyk w swojej pracy, nawiązuje m.in. do gazety New York Times


Day 28: Tagging Robot on Coney Island
Praca ''Robot Writer'' to robot, w stylu retro, który właśnie stara się ukończyć swoje dzieło w postaci kodu kreskowego.


Day 29: Painting with Nazi Officer in Housing Works on 23rd Street
Praca zatytułowana ''The Banality of the Banality of Evil''
Przedstawia płótno z nazistowskim żołnierzem siedzącym i przyglądającym się naturze. Praca nawiązuje z lekka do Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil z 1963 roku za którym stoi Hannah Arendt. Obraz został oddany ponownie do lombardu/sklepu charytatywnego i prawdopodobnie zostanie wystawiony na aukcję.



Day 30: Yankee Stadium/Bronx Zoo Leopard
 Praca ''The Bronx Zoo'' została ona zrobiona na stadionie New York Yankees. Przedstawia ona lamparta leżącego na namalowanej linii. W latach 1972-1981 stadion NY Yankees był właśnie nazywany jako Bronx Zoo ze względu na walki pomiędzy takimi typami jak George Steinbrenner, Billy Martin i Reggie Jackson.



Day 31: “Inflatable Throw-Up” on the Long Island Expressway in Queens
Finał projektu i ostatnia praca zlokalizowana w Long Island Expressway w Queens przedstawia zwykły i prost wrzut na jednej ze ścian – Banksy.
 Oprócz tego brytyjski artysta wrzuca na swoją stronę plik jpg z grafiką na koszulkę, której zdjęcie znajdziecie poniżej.

Prawdopodobnie następny projekt ma być zrealizowany w Los Angeles. Pozostaje czekać.